2013. máj 24.

Ami nem tetszik az új xbox-ban:

írta: danieee
Ami nem tetszik az új xbox-ban:

Alaposan megoszlanak a vélemények a microsoft néhány napja bemutatott következő generációs xbox konzoljáról.

183644_orig_01.png

Ez nem Xbox, ez egy videó magnó, csúnya, az új borítás pedig úgy vonzza a port, mint a mágnes a fémet. Ilyen és ehhez hasonló véleményekkel illette az internetes közösség a Microsoft május 21-én bemutatott Xbox One konzolját. Ennek apropóján döntöttem úgy, hogy összeszedem és megírom a magam kis listáját, hogy mi az, ami nekem kevésbé szimpatikus az új Xbox-ban.

1. Dizájn

Az egyik szemem sír a másik pedig nevet. Nem túl meglepő módon, magam sem szimpatizálok az új dizájnnal. Nem a VHS beütéssel van a problémám, hanem azzal, hogy ha az ember ránéz az új konzolra, valahogy kevésbé a szórakozás, és a videojátékok az, ami egyből eszébe jut. Értem én, hogy haladni kell a korral és nyilván nem lett volna túl előnyös ugyanazzal a dizájnnal piacra dobni az új Xbox-ot, de azért ezt valahogy mégsem így képzeltem.

2. Hangra indul el

Ahogy az a bemutatón is kiderült az új Xbox-ot mostantól hangvezérléssel is bepöccinthetjük, ami konkrétan az „Xbox On” varázsszó segítségével történik. Én egy picit azért valamilyen nagyobb innovációra számítottam.  2013-ban az, hogy hangvezérléssel lehet indítani valamit, valahogy kevésbé tűnik innovatívnak, pláne, hogy gyakorlatilag ma már majd hogy nem minden kütyü, legyen az háztartási gép vagy tulajdonképpen bármi, szinte érintés nélkül kapcsolható be és ki. Nem mondom, hogy rossz, mert nem az, de valahogy komolytalannak tűnik az egész, mert ha jobban belegondolok az egész folyamat (már ha hangvezérlés nélkül indítom az xbox-ot) gyakorlatilag miből áll? Odamegyek és bekapcsolom. Ennyi. Ha ez valakinek megterhelést okoz, szerintem rossz bolygóra született.

3. Az új kontroller

Nem egy DualShock, de van benne Wi-Fi és beépített akkumulátor is, ráadásul pontosabb, mint valaha. Nem tetszik. Egyszerűen, úgy ahogy van az egész dizájn valamiért nem nyerte el a tetszésemet. Nem akarok túl buzgó PlayStation fannak tűnni, (nincs konzolom, őskori PC játékos vagyok) de azt hiszem pont a konzoljátékok illetve az egész konzol alapvető lényege és szíve maga a joystick, a kontroller lenne.

4. Minden csak nem konzol

És itt jön az, amit fentebb is taglaltam: az új Xbox, minden csak nem konzol. A Gamekapocs.hu-t böngészve a több száz komment közül ez volt, amin leginkább megakadt a szemem: „ez egy túlflancolt mediabox. Egy játékkonzoltól az ember azt várja, hogy változatos videojátékokkal tudjon rajta szórakozni. Ebben szerintem a játékok az utolsó dolog, amiről az egésznek az image-e szól. Ráadásul a sok film meg egyéb szolgáltatás az USA-ra van tervezve, Magyarországon a fele sem elérhető.”

Szólj hozzá

Új Xbox Xbox One